Даволі часта назіраецца затрымка маўленчага развіцця ў малых, хоць яны здаровыя, няма парушэнняў слыху і пашкоджанні цэнтральнай нервовай сістэмы. Калі ваш дзіця не пачаў своечасова казаць, ці дастаткова вы размаўляеце са сваім дзіцем?
Калі так, то ці проста вы кажаце з ім? Не "сюсюкае" ці вы ці іншыя блізкія, заляцаючыся за дзіцем.
Стымулюйце гаворка дзіцяці. Дзіця вучыцца казаць склады, пераймаючы рухам вуснаў, мовы, шчок. Жартам навучайце дзіцяці артыкуляцыйнай рухам, якія ў будучыні паслужаць базай для правільных гукаў.
адкрываць і зачыняць шырока рот;
- выцягваць вусны ва ўсмешку і трубачку;
- язычок наперад, назад (шырокі – - котка лаку малако;
- злізванне шырокім язычком " варэнне з верхняй губы»;
- язычок направа-налева " гадзінічкі»;
- пстрыкаць язычком " лошадка»;
- выпрацаваць моцную паветраную брую на сярэдзіне мовы здзімаць ватку з носа шырокім мовай.
Неабходна развіваць у дзіцяці дробную маторыку пальцаў, так як гэта спрыяе растормаживанию працы маторных маўленчых аддзелаў галаўнога мозгу, дзе прадстаўлены побач рука і орган артыкуляцыі.
Развіваючы руку, вы дапамагаеце дзіцяці вучыцца гаварыць.
Пальчыкавая гімнастыка:
- граем на»піяніна";
- разгінанне пальчыкаў з кулачка па адным;
- пальчыкі вітаюцца з вялікім пальцам;
Праца з дробным матэрыялам:
- мазаіка кнопочная: проса, рысавыя збожжа (скласці ўзор);
- нанізванне пацерак на шнурок і зняцце па адной;
- шнуроўка;
- ірваць паперу на дробныя кавалачкі;
- маляванне, размалёўванне, абводка трафарэтаў;
- праца з пластылінам.
Запомніце!!!
Парушэнне прамовы дзіцяці прыносіць яму засмучэнне. Маўленчыя парушэнні самастойна не знікаюць, а замацоўваюцца. Для маўленчых парушэнняў характэрна неадпаведнасць прамовы ўзросту дзіцяці.
У школе недахопы прамовы адбіваюцца на паспяховасці. Своечасова звяртайцеся да лагапеда пры дэфектах гаворкі.