Паступленне дзіцяці ў дзіцячы сад часта выклікае ў яго стрэсавы стан. Гэта абумоўлена тым, што ў корані змяняецца не толькі рэжым дня, звыклы з нараджэння, але і цалкам змяняецца навакольнае дзіцяці асяроддзе. Маляня ўпершыню растаецца з мамай на цэлы дзень, ён трапляе ў калектыў незнаёмых аднагодкаў і незвычайную абстаноўку. Вялікая колькасць новых асоб, нязвыклая атмасфера дзіцячага калектыву з'яўляюцца прычынамі ўзнікнення стрэсу.

Паступленне дзіцяці ў дзіцячы сад можа быць для яго не толькі хваравітым, але і радасным. Калі педагогі і бацькі аб'яднаюць свае намаганні для мэтанакіраванай планамернай падрыхтоўкі дзіцяці да дзіцячага садку, ён пачынае чакаць гэтай падзеі і хутка прывыкае да новых для яго умовам.

У адпаведнасці з п. 43 Палажэння аб установе дашкольнай адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 25.07.2011 № 150, з мэтай забеспячэння больш паспяховай адаптацыі дзяцей ранняга ўзросту, якія ўпершыню паступаюць у яслі-сад, іх ранняй сацыялізацыі, устанаўлення супрацоўніцтва дашкольнай установы і сям'і арганізуецца праца адаптацыйнай пляцоўкі для дзяцей ва ўзросце ад 2 да 3 гадоў, якія не наведваюць установу дашкольнай адукацыі і паступаюць у дзіцячы сад у бягучым навучальным годзе, і іх бацькоў.

Што такое адаптацыйная пляцоўка і якая яе мэта?

Хочацца сабраць на гульнявой пляцоўцы ўсіх удзельнікаў гэтага працэсу-дзіцяці, педагога і бацькоў-і пры цесным ролевым супрацоўніцтве не толькі пазнаёміцца і даведацца адзін аднаго бліжэй, але і выпрацаваць адэкватны для ўсіх стыль паводзін, зняць трывогу, атрымаць дакладную і поўную інфармацыю па пытаннях, якія цікавяць.

Асноўнай мэтай арганізацыі адаптацыйнай пляцоўкі з'яўляецца фарміраванне ў дзяцей псіхалагічнай гатоўнасці да паступлення ва ўстанову дашкольнай адукацыі.

Задачы:

  • плаўны пераход ад выхавання ва ўмовах сям'і да выхавання дзяцей у дашкольнай установе;
  • рознабаковае развіццё дзяцей, іх ранняя сацыялізацыя, якая дазваляе забяспечыць паспяховую адаптацыю дзіцяці да ўмоў дашкольнай установы;
  • аказанне садзейнічання сям'і ў фізічным, псіхічным і асобасным развіцці дзіцяці ранняга ўзросту;
  • павышэнне бацькоўскай кампетэнтнасці.


Прыярытэтнымі напрамкамі ў змесце адукацыйнай работы з дзецьмі ранняга ўзросту на адаптационной пляцоўцы з'яўляюцца:

  • набыццё сацыяльнага вопыту дзецьмі ранняга ўзросту;
  • фарміраванне сродкаў зносін з дарослымі і дзецьмі;
  • арыентаванне на асобаснае развіццё дзяцей;
  • развіццё навыкаў у розных відах дзейнасці з улікам магчымасцяў і інтарэсаў дзяцей, патрэбаў бацькоў.


Якая пры гэтым роля бацькоў?

Малыя займаюцца разам са сваімі бацькамі: малююць, гуляюць у парах, канструююць. У ходзе сумеснай дзейнасці фармуюцца навыкі зносін з дзіцем. Педагогі назіраюць і вывучаюць асаблівасці паводзін кожнага малога, высвятляюць яго жадання, уменні. Ствараюцца спрыяльныя ўмовы для эмацыйнага зносін з кожным дзіцем.

Хто з педагогаў працуе з будучымі выхаванцамі дзіцячага садка?

З дзецьмі на адаптацыйнай пляцоўцы працуюць выхавальнікі, якія будуць набіраць гэтых дзяцей. Ім дапамагаюць музычныя кіраўнікі, Кіраўнік фізічнага выхавання. Агульнымі намаганнямі яны змогуць наладзіць добразычлівыя адносіны з дзецьмі, завабіць іх цікавай дзейнасцю.

Правілы знаходжання на адаптацыйнай пляцоўцы:

  • Дзіця наведвае пляцоўку толькі ў суправаджэнні бацькоў або блізкіх.
  • Дзіця і суправаджаючыя павінны быць здаровымі.
  • Бацькі актыўна ўдзельнічаюць у дзейнасці дзяцей на пляцоўцы, ідуць рэкамендацыям педагогаў.
  • Адказнасць за жыццё і здароўе дзяцей у час заняткаў нясуць бацькі.
  • Дарослым і дзецям неабходная зменны абутак. Адзенне і абутак павінны быць зручнымі, не абмяжоўваць рухаў у дзейнасці, якая ім прапануецца.
  • Забараняецца прыносіць на пляцоўку прадукты харчавання, жуйкі (дзецям і дарослым). Ня пажадана прыносіць цацкі з хаты
  • У выпадку немагчымасці прыйсці на пляцоўку неабходна папярэдзіць адміністрацыю ўстановы адукацыі (тэл.: 62-00-48, 32-42-06).

Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Дзіцячы сад №15 г. Пінска"

Рэжым працы: панядзелак-пятніца: 07:30 -18:00

Выхадны: субота, нядзеля

Мэты і задачы:

1.Фарміраваць асновы грамадзянска-патрыятычнага выхавання ў працэсе азнаямлення выхаванцаў з традыцыямі і святамі беларускага народа.

ПРАГНАЗУЕМЫЯ ВЫНІКІ

Дзеці:

маюць уяўленне пра традыцыі і святы беларускага народа, праяўляюць цікавасць і імкненне да вывучэння гісторыі свайго народа.
сфарміравана пачуццё павагі да традыцый і свята беларускага народа.
развіта пачуццё любові і гонару за свой горад імкненне падтрымлівае традыцыі нашых продкаў.

Педагог:

валодаюць разнастайнасць формаў, метадаў і метадычных прыёмаў у працы з выхаванцамі па пытаннях патрыятычнага выхавання.
стварылі спрыяльныя ўмовы для фарміравання Маральна патрыятычных пачуццяў дашкольнікаў, для знаёмства з традыцыямі і святамі беларускага народа.
далучылі бацькоў да ўдзелу ў значных дзеяннях мерапрыемствах па падтрыманні выхаванцаў устойлівымі інтарэсамі да гісторыі і традыцый беларускага народа.

Бацькі:

усведамляюць важнасць развіцця патрыятычных пачуццяў дзяцей, пашырылі свой кругагляд па пытаннях фарміравання цікавасці да традыцый і свята беларускага народа, яго мінулага і сучаснасці.
удзельнічаюць у стварэнні ўмоў для фарміравання выхаванцаў маральна патрыятычных пачуццяў, нацыянальнай самасвядомасці дзіцяці, Вывучэнне гісторыі беларускага народа.
павышае кампетэнтнасць поглядах на патрыятычнае выхаванне, яго ролю ў развіцці дзіцяці, актыўна ўдзельнічае ў сумесных мерапрыемствах

2. Развіваць маўленне дзяцей праз успрыманне твора беларускай мастацкай літаратуры і фальклору.

ПРАГНАЗУЕМЫЯ ВЫНІКІ

Дзеці:

успрымаюць творы беларускай і мастацкай літаратуры, разумею іх змест, ацэньваюць характар і ўчынкі герояў, выказвае свой стаўленне да мастацкага твора.
маюць уяўленне разнастайнасць і жанраў у дзіцячай мастацкай літаратуры на беларускай мове.
здольныя пераказаць невялікія мастацкія творы на беларускай мове, з лёгкасцю адрозніваюць творы беларускай мастацкай літаратуры на беларускай і рускіх мовах.

Педагог:

валодае практычнымі навыкамі планавання работы па фарміраванні выхаванцаў і народных фальклоры і твораў беларускай мастацкай літаратуры.
назапашаны практычна матэрыял па развіцці маўлення дзяцей дашкольнага ўзросту з дапамогай успрымання твораў беларускай мастацкай літаратуры і фальклору.
арганізавалі ўзаемадзеяння з бацькамі па пашырэнні маўленчай практыкі на аснове твораў беларускай мастацкай літаратуры і фальклору.

Бацькі:

разумеюць значнасць неабходнасць фарміравання ў дзяцей інтарэсаў беларускай нацыянальнай культуры (творы беларускай мастацкай літаратуры і фальклору).
усведамляюць значнасць неабходнасць сумеснай работы установай адукацыі па фарміраванні ў дзяцей прадстаўлення беларускім нацыянальным фальклоры, далучэнне да літаратурных твораў на беларускай мове.
праяўляюць увагу да стварэння і ў хатніх умовах асяроддзя, якія спрыяюць засваенню дзецьмі прадстаўлення беларускай нацыянальнай культуры праз успрыманне твораў беларускай мастацкай літаратуры.

Кантактная інфармацыя

Тэлефоны "гарачых ліній", тэлефонаў даверу і даведачных службаў