КІРАЎНІК 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. Дзяржаўная ўстанова адукацыі " Дзіцячы сад № 15 г.Пінска», названая ў далейшым «Установа адукацыі», створана ў адпаведнасці з Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджаным Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16.01.2009 № 1 «Аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання», і іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
2. Установа адукацыі ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі, гэтым Статутам, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
3. Установа адукацыі з'яўляецца юрыдычнай асобай у арганізацыйна-прававой форме ўстановы, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах, мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь.
4. Тып установы адукацыі-установа дашкольнай адукацыі.
- Від установы адукацыі-Дзіцячы сад.
- Від установы адукацыі можа быць зменены.
Рашэнне аб змяненні віду Ўстановы адукацыі прымаецца заснавальнікам па ўласнай ініцыятыве альбо па ініцыятыве Ўстановы адукацыі пры сукупнасці наступных умоў:
- абгрунтаванні неабходнасці змены віду Установы адукацыі;
- адпаведнасці Ўстановы адукацыі крытэрыям заяўленай выгляду.
5. Установа адукацыі рэалізуе адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, можа рэалізоўваць адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі па адным або некалькіх профілях з вывучэннем адукацыйных абласцей на базавым узроўні і ажыццяўляць аздараўленне выхаванцаў.
6. Найменне ўстановы адукацыі:
на рускай мове:
- полное наименование: государственное учреждение образования " Детский сад № 15 г. Пинска»
- сокращенное наименование: детский сад № 15 г. Пинска
на беларускай мове:
- поўнае найменне: Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Дзіцячы сад № 15 г. Пінска»
- скарочанае найменне: Дзіцячы сад № 15 г. Пінска.
7. Месца знаходжання ўстановы адукацыі: 225710, Рэспубліка Беларусь, Брэсцкая вобласць, горад Пінск, вуліца Завальная, 35.
8. Установа адукацыі адказвае па сваіх абавязацельствах якія знаходзяцца ў яго распараджэнні грашовымі сродкамі. Пры іх недастатковасці субсідыярную адказнасць па яго абавязацельствах нясе ўласнік яго маёмасці.
9. У Установе адукацыі не дапускаюцца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная або іншая супярэчная заканадаўству дзейнасць рэлігійных арганізацый.
10. Установа адукацыі ў пытаннях выхавання на падставе пісьмовых заяў законных прадстаўнікоў непаўналетніх выхаванцаў можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа парадак, умовы, змест і формы гэтага ўзаемадзеяння вызначаюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
11. Установа адукацыі можа быць абмежавана ў правах толькі ў выпадку і парадку, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.
12. Галіновым органам кіравання для ўстановы адукацыі (далей – орган кіравання) з'яўляецца ўпраўленне па адукацыі Пінскага гарадскога выканаўчага камітэта.
13. Змены і дапаўненні ў Статут, рэарганізацыя і ліквідацыя установы адукацыі ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
КІРАЎНІК 2
ПРАДМЕТ, МЭТЫ І ЗАДАЧЫ, ФУНКЦЫІ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
14. Установа адукацыі з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, створанай для дасягнення адукацыйных мэтаў, і не мае выманне прыбытку ў якасці асноўнай мэты сваёй дзейнасці.
15. Прадметам дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі з'яўляецца навучанне і выхаванне дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту.
16. Асноўнымі мэтамі дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляюцца забеспячэнне рознабаковага развіцця і сацыялізацыі асобы выхаванца ранняга і дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з яго ўзроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі.
17. Асноўнымі задачамі ўстановы адукацыі з'яўляюцца:
- ахова жыцця і ўмацаванне здароўя выхаванцаў, фарміраванне асноў здаровага ладу жыцця;
- фарміраванне ў выхаванцаў маральных нормаў, кампетэнцый, неабходных для набыцця сацыяльнага вопыту;
- падрыхтоўка да працягу адукацыі;
- аздараўленьне.
18. Установа адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь ажыццяўляе рэалізацыю адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, праграмы выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы.
Асноўнай функцыяй Ўстановы адукацыі з'яўляецца стварэнне ўмоў для:
- навучання і выхавання, ранняй сацыялізацыі выхаванцаў;
- засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі дома для выхаванцаў, якія па медыцынскіх паказаннях пастаянна не могуць наведваць установу дашкольнай адукацыі; атрымання адукацыі выхаванцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі; фізічнага, сацыяльна-маральнага, асобаснага, пазнавальнага, маўленчага і эстэтычнага развіцця выхаванцаў;
- фарміравання ў выхаванцаў грамадзянскасці і нацыянальнай самасвядомасці, асноў патрыятызму, традыцыйных каштоўнасных установак;
- далучэння выхаванцаў да агульначалавечых каштоўнасцей і сучасных традыцый;
- развіцця ў выхаванцаў агульных і спецыяльных здольнасцяў да розных відаў дзейнасці і творчасці; выяўлення і развіцця індывідуальных схільнасцей выхаванцаў і іх інтэлектуальна-творчага патэнцыялу;
- забеспячэння пераемнасці дашкольнай і I ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
- арганізацыі харчавання і аказання медыцынскай дапамогі выхаванцаў;
- сацыяльна-педагагічнай падтрымкі выхаванцаў і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі.
19. Установа адукацыі ажыццяўляе знешнеэканамічную дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.
КІРАЎНІК 3
СТРУКТУРА ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
20. Установа адукацыі фарміруе сваю структуру ў адпаведнасці з актамі заканадаўства і гэтым Статутам.
21. Установа адукацыі можа мець у сваёй структуры адасобленыя падраздзяленні і структурныя падраздзяленні, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Да структурным падраздзяленням ставіцца:
- пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі (дзейнічае ў адпаведнасці з Палажэннем аб пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь);
- рэсурсныя цэнтры па розных напрамках дзейнасці, іншыя структурныя падраздзяленні.
22. На падставе рашэння Пінскага гарадскога выканаўчага камітэта ва ўстанове адукацыі ў адпаведнасці з запытамі законных прадстаўнікоў выхаванцаў фарміруюцца групы, вызначаецца рэжым работы з 1 верасня.
23. Выхаванцы аб'ядноўваюцца ў групы агульнага прызначэння з улікам узросту на 1 верасня адпаведнага навучальнага года:
- першую малодшую (ад двух да трох гадоў);
- другую малодшую (ад трох да чатырох гадоў);
- сярэднюю (ад чатырох да пяці гадоў);
- старэйшую (ад пяці да сямі гадоў).
24. Напаўняльнасць груп устанаўліваецца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства.
Заснавальнік можа ўсталёўваць іншую напаўняльнасць груп пры наяўнасці аб'ектыўных абставінаў, захаванні санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў у частцы умоў размяшчэння і рэжыму адукацыйнага працэсу, у тым ліку нормаў плошчы на аднаго выхаванца ва ўсіх памяшканнях са знаходжаннем выхаванцаў.
Пры неабходнасці рашэнне аб зніжэнні напаўняльнасці груп ва ўстанове адукацыі прымаецца яго заснавальнікам.
25. У перыяд летніх канікул пры скарачэнні колькасці выхаванцаў дапускаецца перафармаванне груп Ўстановы адукацыі, у тым ліку ў рознаўзроставыя групы, або іх закрыццё.
26. Па рашэнні Пінскага гарадскога выканаўчага камітэта ва ўстанове адукацыі могуць стварацца санаторныя групы, рознаўзроставыя групы, групы інтэграванага навучання і выхавання, спецыяльныя групы для дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, групы кароткачасовага знаходжання (вячэрнія групы, групы выхаднога дня, сезонныя і гульнявыя пляцоўкі і іншыя).
27. Час знаходжання выхаванцаў ва ўстанове адукацыі вызначаецца рашэннем Пінскага гарадскога выканаўчага камітэта ў адпаведнасці з запытамі законных прадстаўнікоў выхаванцаў і можа складаць ад 2 да 7 гадзін, 10,5 гадзіны і 12 гадзін.
28. Час знаходжання выхаванцаў ва Ўстанове адукацыі пры засваенні ўтрымання адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі па жаданні яго законнага прадстаўніка можа быць зменшана.
29. Ва ўстанове адукацыі групы кароткачасовага знаходжання функцыянуюць па гнуткім рэжыме з улікам графіка і сезоннасці работы законных прадстаўнікоў выхаванцаў.
У групах кароткачасовага знаходжання магчыма сумеснае знаходжанне выхаванцаў і іх законных прадстаўнікоў.
30. Пры наяўнасці ўмоў і адсутнасці патрэбы ў месцах для дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту па рашэнні Пінскага гарадскога выканаўчага камітэта на базе ўстановы адукацыі могуць быць арганізаваны навучанне і выхаванне навучэнцаў першых класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Пры гэтым навучэнцы першых класаў уваходзяць у склад групы, якая ўключана ў структуру ўстановы адукацыі.
Адукацыйны працэс у першых класах ажыццяўляюць педагагічныя работнікі ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі, у пазавучэбны час з навучэнцамі першых класаў працуюць педагагічныя работнікі ўстановы адукацыі.
У перыяд канікул навучэнцы першых класаў, размешчаных на базе ўстановы адукацыі, маюць права наведваць Установу адукацыі.
КІРАЎНІК 4
ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
31. Установа адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:
- ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;
- фарміраваць структуру і штатны расклад;
- ажыццяўляць якая прыносіць даходы дзейнасць;
- удзельнічаць у эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ў парадку, прадугледжаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
- ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы дашкольнай адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь;
- ажыццяўляць іншую дзейнасць, не забароненую заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і прадугледжаную гэтым Статутам.
32. Установа адукацыі абавязана забяспечваць:
- якасць адукацыі;
- распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння дашкольнай адукацыі, яго ўдасканаленне;
- падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
- захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;
- Стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
- распрацоўку і прыняцце правіл унутранага працоўнага распарадку Ўстановы адукацыі;
- меры сацыяльнай абароны выхаванцаў;
- стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання і аказання медыцынскай дапамогі выхаванцам;
- азнаямленне законных прадстаўнікоў выхаванцаў пры прыёме залічэнні дзіцяці ва ўстанову адукацыі з гэтым Статутам, а па іх патрабаванню-з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;
- садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці дашкольнай адукацыі.
Іншыя правы і абавязкі Ўстановы адукацыі ўстанаўліваюцца актамі заканадаўства і сапраўдным Статутам.
33. Установа адукацыі нясе ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку адказнасць за невыкананне функцый, аднесеных да яго кампетэнцыі.
КІРАЎНІК 5
ПРЫЕМ АСОБ ВА ЎСТАНОВУ АДУКАЦЫІ
34. Прыём (залічэнне) асобы ва ўстанову адукацыі ажыццяўляецца на падставе:
- заявы законнага прадстаўніка гэтага асобы;
- медыцынскай даведкі аб стане здароўя;
- напрамкі, выдадзенага органам кіравання - для атрымання дашкольнай адукацыі ва ўстанову адукацыі;
- заключэння ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі - для атрымання дашкольнай адукацыі на даму, у санаторных групах установы адукацыі;
- заключэння дзяржаўнага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі - для асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
- Прыём асоб ва ўстанову адукацыі афармляецца загадам загадчыка установай адукацыі.
35. Камплектаванне груп Установы дашкольнай адукацыі і перавод выхаванцаў з адной групы ў другую ажыццяўляецца штогод на пачатак навучальнага года (1 верасня).
Камплектаванне ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з пералікам медыцынскіх паказанняў і (або) супрацьпаказанняў для атрымання адукацыі, якія зацвярджаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
36. Загадчык установай адукацыі ўяўляе інфармацыю аб камплектаванні ўстановы адукацыі ў орган кіравання.
37. Датэрміновае спыненне адукацыйных адносін (адлічэнне) па ініцыятыве ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў выпадку бесперапыннай адсутнасці на занятках без паважных прычын больш за 30 дзён выхаванца, асвойвае змест адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі або адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі.
38. Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства беларускай нацыянальнасці, якія пастаянна пражываюць на тэрыторыі замежных дзяржаў, а таксама замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца ў Рэспубліцы Беларусь, маюць роўнае з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь права на адукацыю, калі іншае не ўстаноўлена заканадаўчымі актамі, міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь. Непаўналетнія замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія часова пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, а таксама непаўналетнія замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або дадатковая абарона ў Рэспубліцы Беларусь альбо якія хадайнічаюць аб прадастаўленні статусу бежанца або дадатковай абароны ў Рэспубліцы Беларусь, маюць права на дашкольную і спецыяльную адукацыю нароўні з непаўналетнімі грамадзянамі Рэспублікі Беларусь.
КІРАЎНІК 6
АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ.
ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ УДЗЕЛЬНІКАЎ ВА ЎСТАНОВЕ АДУКАЦЫІ
39. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі можа арганізоўвацца:
- ва ўстанове дашкольнай адукацыі;
- дадому.
40. Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца цэлы год з 1 верасня па 31 жніўня.
41. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўстанове адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі.
Да вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі ставяцца навучальныя планы і вучэбная праграма дашкольнай адукацыі. Парадак іх распрацоўкі, узгаднення і зацвярджэння вызначаецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
42. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца ў групах або індывідуальна.
43. У рознаўзроставых групах Арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца дыферэнцыравана ў залежнасці ад узросту выхаванцаў.
44. Адукацыйны працэс арганізуецца ў рэжыме пяцідзённага тыдня. Асноўнымі формамі арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляюцца гульня, занятак.
45. Штодзённае колькасць заняткаў і гульняў у кожнай узроставай групе і іх паслядоўнасць вызначаюцца вучэбным планам установы адукацыі.
46. Ва Ўстанове адукацыі ўстанаўліваюцца канікулы, у час якіх заняткі з выхаванцамі не праводзяцца. Падчас канікул з выхаванцамі праводзяцца мерапрыемствы фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці.
Агульная працягласць канікул складае 112 каляндарных дзён: Летнія -92 каляндарных дня, зімовыя – 10 каляндарных дзён, вясновыя – 10 каляндарных дзён.
47. У санаторных групах адукацыйны працэс і жыццядзейнасць дзяцей арганізуюцца з улікам спецыфікі захворвання і рэкамендацый медыцынскіх работнікаў.
У працэсе жыццядзейнасці і ў адукацыйным працэсе для выхаванцаў санаторных груп прымяняюцца індывідуальныя методыкі, якія ўключаюць карэкцыю рэжыму рухальнай актыўнасці, спецыяльныя фізічныя практыкаванні, гартаванне, Масаж, дыету з улікам асаблівасцяў захворванняў.
48. Прыродная і прадметна-прасторавае асяроддзе ўстановы адукацыі забяспечвае адсутнасць у групе і на тэрыторыі алергенаў, якія выклікаюць абвастрэнне алергічных захворванняў у выхаванцаў.
49. Навучанне і выхаванне ва ўстанове адукацыі ажыццяўляюцца на рускай і (або) беларускай мовах.
Асноўная мова навучання і выхавання ва ўстанове адукацыі (Беларуская або руская) вызначаецца яго заснавальнікам з улікам пажаданняў законных прадстаўнікоў выхаванцаў.
50. Загадчык установай адукацыі, педагагічныя работнікі нясуць персанальную адказнасць за стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам.
51. Да ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу ва Ўстанове адукацыі адносяцца выхаванцы, законныя прадстаўнікі выхаванцаў, педагагічныя работнікі.
52. Адносіны выхаванцаў і работнікаў Установы адукацыі будуюцца на аснове супрацоўніцтва, павагі асобы выхаванца, прадастаўлення яму свабоды развіцця.
53. Асноўныя патрабаванні, што прад'яўляюцца да педагагічных работнікаў, вызначаюцца кваліфікацыйнымі характарыстыкамі, зацверджанымі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Правы і абавязкі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу рэгулююцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, сапраўдным Статутам, лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Ўстановы адукацыі у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
54. Да іншых работнікам установы образованияотносятся асобы, якія ажыццяўляюць адміністрацыйна-гаспадарчыя, інжынерна-тэхнічныя, вытворчыя і іншыя дапаможныя функцыі.
55. Правы і абавязкі іншых работнікаў Установы адукацыі ўстанаўліваюцца заканадаўствам, іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Установы адукацыі, іх працоўнымі дагаворамі.
КІРАЎНІК 7
КІРАВАННЕ ЎСТАНОВАЙ АДУКАЦЫІ
56. Кіраванне Ўстановай адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі, сапраўдным Статутам і іншымі актамі заканадаўства і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.
57. Непасрэднае кіраўніцтва установай адукацыі ажыццяўляе яго загадчык, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады органам кіравання (наймальнікам) па ўзгадненні з Пінскім гарадскім выканаўчым камітэтам.
58. Загадчык установы адукацыі:
- дзейнічае ад імя ўстановы адукацыі без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі яго дзейнасці;
- выдае загады, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваёй кампетэнцыі;
- арганізуе кіраванне вучэбнай, выхаваўчай, навукова-метадычнай працай супрацоўнікаў Установы адукацыі;
- зацвярджае па ўзгадненню з органам кіравання структуру і штатны расклад у межах устаноўленай колькасці і расходаў на ўтрыманне;
ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў:
- намеснікаў загадчыка і педагагічных работнікаў Установы адукацыі па ўзгадненні з органам кіравання альбо па выніках конкурсу на замяшчэнне вакантнай пасады, які праводзіцца органам кіравання;
- іншых работнікаў Установы адукацыі;
- зацвярджае службовыя інструкцыі работнікаў;
- забяспечвае ўлік, захаванасць і папаўненне вучэбна-матэрыяльнай базы, выкананне правіл і нормаў аховы працы і пажарнай бяспекі, падрыхтоўку, улік і захоўванне дакументацыі;
- арганізуе работу Ўстановы адукацыі па разглядзе зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, вядзенні кнігі заўваг і прапаноў, ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
- ажыццяўляе асабісты прыём грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб;
- ажыццяўляе іншыя правы і абавязкі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам, гэтым Статутам, працоўным кантрактам і службовы інструкцыяй.
59. Працоўныя адносіны паміж наймальнікам і работнікам ва ўстанове адукацыі рэгулююцца працоўным дагаворам (кантрактам) у адпаведнасці з працоўным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
60. Аплата працы работнікаў Установы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Матэрыяльнае і маральнае заахвочванне работнікаў, стымуляванне іх працы ажыццяўляецца на падставе адпаведных палажэнняў, калектыўнага дагавора, якія дзейнічаюць ва ўстанове адукацыі.
61. Загадчык Установай адукацыі ў дзейнасці па кіраванні Ўстановай адукацыі ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання Ўстановы адукацыі.
62. Асноўным органам самакіравання ўстановы адукацыі з'яўляецца педагагічны савет, які ўзначальвае загадчыкам установай адукацыі.
Кампетэнцыя, склад і арганізацыя дзейнасці педагагічнага савета вызначаюцца Палажэннем аб педагагічным савеце, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
63. Ва ўстанове образованиямогут стварацца апякунскі савет, бацькоўскі камітэт і іншыя.
КІРАЎНІК 8
ФІНАНСАВАННЕ І ГАСПАДАРЧАЯ ДЗЕЙНАСЦЬ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
64. Асноўнай крыніцай фінансавання Установы адукацыі з'яўляюцца сродкі гарадскога бюджэту. Фінансаванне ажыццяўляецца ў адпаведнасці з каштарысам расходаў на ўтрыманне ўстановы адукацыі.
65. Ажыццяўленне Установай адукацыі, якая прыносіць даходы дзейнасці не цягне зніжэння яго фінансавання за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовага бюджэтаў.
66. Дадатковымі крыніцамі фінансавання Установы адукацыі з'яўляюцца:
- сродкі, атрыманыя ад дзейнасці, што прыносіць прыбытак;
- бязвыплатная (спонсарская) дапамога юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў;
- іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам.
67. Аказанне платных паслуг установай адукацыі не можа ажыццяўляцца наўзамен або ў рамках адукацыйнай дзейнасці, якая фінансуецца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў, пагаршаць якасць прадастаўлення паслуг у сферы адукацыі, якія аказваюцца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў.
68. Сродкі, атрыманыя Установай адукацыі ад дзейнасці, якая прыносіць даходы дзейнасці, паступаюць у яго самастойнае распараджэнне і расходуюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
69. Бухгалтарскі ўлік і справаздачнасць ва ўстанове адукацыі ажыццяўляецца дзяржаўнай установай «Цэнтр забеспячэння дзейнасці бюджэтных арганізацый горада Пінска».
70. Кантроль за дзейнасцю ўстановы адукацыі ажыццяўляецца заснавальнікам і ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі.
Рэвізіі фінансава-гаспадарчай дзейнасці ўстановы адукацыі праводзяцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
71. Установа адукацыі ажыццяўляе комплексны аналіз адукацыйнай дзейнасці, які ўключае самаправерку, самаацэнку адукацыйнай дзейнасці (самакантроль за забеспячэннем якасці адукацыі).
КІРАЎНІК 9
МІЖНАРОДНАЯ ДЗЕЙНАСЦЬ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
72. Установа адукацыі ажыццяўляе міжнароднае супрацоўніцтва ў адпаведнасці з актамі заканадаўства на аснове міжнародных пагадненняў і дагавораў у галіне адукацыі.